tirsdag 16. februar 2010

BIM nr 15


På søndag var det klart for årets første utstilling for Luna og meg. Stedet var Letohallen, og vi hadde fremmøte kl 10. Men som jeg ventet på forhånd ble klokka nærmere 12 før det var vår tur i ringen. Traff noen kjente da, så jeg kjedet meg ikke....;) Det var 5 påmeldte og alle var på plass. Heldigvis har jeg blitt gankse flink til å stille hund selv, så jeg var ikke noe særlig nervøs før det var Luna sin tur. Hun var den eneste championen som deltok, og kritikken lød som følger :
"Meget god type, fin størrelse. Velformet hode,korrekt bitt,vakre øyne, velplasserte ører,meget god hals, velvinklet, velutviklet langt bryst, bra formet kryss,korrekte sporer, god pels. Beveger seg meget bra fra alle sider. "
Spesielt det med pelsen er jeg veldig godt fornøyd med, for sist vi stilte for samme dommer fikk vi på kritikken at pelsen var noe utrøytet. Dette var i høst, og siden dengang har Luna gått på et spesialfor for hud og pels. Noe som altså viser seg å være lurt...;)
Vi fikk CK og ble beste tispe. I BIR og BIM konkurrerte vi mot "slektningen " Willy og Siri, og denne gangen trakk de det lengste strået. Dermed ble Luna BIM (Best i Motsatt Kjønn) for 15 gang i sin utstillingskarriere. Litt rart å tenke på at dette er det siste året hun stilles i Championklasse, neste år er hun faktisk Veteran....;)



1 kommentar:

  1. Det er et flott bilde dette, av en dertil flott ekvipasje, både hund og eier !!

    Gratulerer :)

    Beste hilsen Lilleba på Rusk og Rask

    SvarSlett