søndag 8. april 2012

VM i kjelkehockey

I perioden 22 mars - 1.april var jeg med som frivillig under VM i kjelkehockey på Hamar. Og det var 12 fantastiske dager, med ca 50 timer dugnadstimer. Mesteparten av dem tilbragte jeg sammen med Guri, siden vi gikk 2 og 2 i turnus som hadde ansvar for resepsjonen. Der hadde vi ansvar for utdeling av jakker og akkreditering til frivillige, akkreditering til presse og til andre som trengte det. Vi hadde også en servicefunksjon opp i mot lagene, så det ble også bruk for noe engelskkunnskap, noe som gikk mye bedre enn fryktet på forhånd ;)
Jeg var veldig spent på forhånd på hvordan kroppen ville takle 12 dager med daglig "arbeid", men det gikk heldigvis veldig bra :) Har de siste månedene innsett at det ikke er av betydning for smertene om jeg holder meg i ro hjemme eller er i aktivitet en eller annen plass, smertene er der uansett. Men det er ikke dermed sagt at jeg ville klart å jobbe. I den perioden mesterskapet varte, ble det ikke gjort mange andre ting utenom. Og sånn kan man ha det i perioder, men ikke over uker, måneder og år. Mesterskapet var ellers en SUPER form for mentalhygiene :) Føler en veldig stor takknemlighet for at jeg fikk være med på dette ! Måten jeg ble mottatt på av gamle kjente i Storhamar Dragons, gjorde meg rørt :) TUSEN TAKK ALLE SAMMEN !!  Under mesterskapet bestemte jeg for å gjøre comeback som frivillig i Dragons fra høsten av, og jeg skal ha en prat med daglig leder etterhvert. Fikk også forespørsel om å bli med i Vikingskipets venner, som er en gjeng frivillige som bidrar under ulike arrangementer i "skipet". Det sa jeg også JA til.
Foto : Line Furulund

Det absolutte høydepunktet var å være med på isen og dele ut sølvmedaljene til Korea, etter at de tapte VM-finalen mot USA. Dumme meg hadde helt feil sko på bena, og jeg holdt faktisk på å ramle når vi gikk i prosesjon på vei mot spillerene ;) Det hadde vært pinlig det *rødmer*. Men heldigvis gikk det bra ! Fikk vite i etterkant at medaljeseremonien ble vist på TV også. Men den ligger ikke på NRK Nett-TV, det har jeg sjekket ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar