søndag 8. april 2012

Negativ ??

Jeg blir forholdsvis ofte fortalt at jeg har en negativ innstilling. "Slutt å vær så negativ" eller "Så negativ du er" er fraser jeg mildt sagt er DRITLEI av ;) Men siden så mange sier det i ulike sammenehenger, er det jo noe jeg tenker på.... Derfor prøvde jeg å finne en definisjon av ordet på nett, men fant egentlig ikke noe brukbart. Men den jeg fant var at ordet betyr UFRUKTBAR eller KRITISK.
Selv føler jeg ikke ordet stemmer på hvordan jeg er, jeg mener heller jeg er realist, det vil si en som er klar over og aksepterer hendelser som de er.
For mange er det kanskje det samme, hva vet jeg.....
Det som jeg imidlertid ble gjort oppmerksom på her forleden,og som jeg er fullt klar over - er at jeg har lett for å henge meg opp i ting som har skjedd - og som jeg hadde gjort lurest i å legge bak meg. Istedenfor dveler jeg ved dem- tenker på dem og snakker om dem - i lang tid etterpå. Dette kan jeg forstå at noen oppfatter som negativt.
Har ikke problemer med å avsløre mine svake sider hverken for meg selv eller andre, derfor deler jeg dem her ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar