torsdag 22. mars 2012

Som å komme hjem ;)

For en tid siden fikk jeg en hyggelig forespørsel om jeg kunne tenke meg å være med som frivillig i VM i kjelkehockey i Hamar OL-amfi. Det var hun som var gruppelederen min under VM i ishockey i 1999 som stilte spørsmålet og jeg ble kjempeglad :) Svarte JA på flekken, og i ukene etterpå har jeg gått og gledet meg. Gledet meg til og komme tilbake til hockeymiljøet som jeg var en del av fra 1996 til 2004.  Og til å treffe kjentfolk som jeg ikke har sett på alt for lenge. Siden 2004 har jeg vært på 1 hockeykamp bare, det var for et års tid siden. Men jeg har fulgt med utenfra, og er godt informert gjennom media om tingenes tilstand i klubben.
Nå under VM i kjelkehockey står jeg faktisk oppført under organisasjonskomiteen. Men jeg vet at de også gjerne vil ha meg med funksjonær i Storhamar Dragons også, så jeg har bestemt meg for å gjøre comeback til høsten, noe jeg gleder meg veldig til.
På tirsdag kveld var det funksjonærsamling, og den første jeg traff på parkeringsplassen var Guri. Vi jobbet sammen i resepsjonen i OL-amfien i flere sesonger, og var et virkelig "radarpar". Vi skal gjøre mye av den samme jobben nå under VM i kjelkehockey. Det ble mange gjensyn med "gamle" kjente, og klemmene var mange. I går (onsdag) begynte vi å gå i turnus, det skal vi gjøre til og med søndag 1 april, som er finaledagen. I løpet av denne tiden er det 6 kampdager, og det er da det kommer til å være mest hektisk.
Norge er faktisk en ledende nasjon i kjelkehockey, og har medaljer fra alle mesterskapene som har vært arrangert. Skal bli veldig spennende for meg å se det live, det sies at det til tider er mer action der enn i "vanlig" ishockey.
Det er utrolig godt for meg å være tilbake i et miljø der jeg føler meg akseptert, respektert, inkludert og lyttet til. Dette er ting som er svært viktige for meg, og som jeg har erfart dessverre har vært fraværende egenskaper hos svært mange av dem jeg har vært i kontakt med i de ulike hundemiljøene i Mjøsregionen. Merkelig nok er det visst sånn også i katte-og hestemiljøet, og det er litt vanskelig å skjønne siden det handler om dyr. Levende vesener som man skulle tro bragte frem det beste i folk, men istedenfor er det stikk motsatt......

1 kommentar: