søndag 4. mars 2012

Erkjennelse


Det er nok bare å innse at den fantastiske utstillingskarrieren til Luna går mot slutten. Hun har snart vært på 120 utstillinger, og da kommer valpeshowene i tillegg. Hadde jeg reist på absolutt alle hun har vært påmeldt på, hadde det nok vært snakk om 130 snart ;) Og jeg er temmelig sikker på at hun har fått CK på iallfall 100 av dem. Så i går slo det meg plutselig at det er slutt på å ergre seg over de gangene vi går ut av ringen uten ;) Samtidig gikkk det opp for meg at vi ikke har så mye mer å kjempe for heller ;) Det eneste jeg må innrømme som hadde vært stas, var om hun ble BIR veteran på spesialen og/eller fikk med seg en veterantittel ;) Og det er jo fremdeles ikke for sent ;)
Men jeg har tatt en avgjørelse om at vi kommer til å dra på færre utstillinger fremover, enn det jeg tenkte når jeg studerte terminlisten ved nyttårsskiftet. Etter at Luna ble 9 år har jeg merket meg at hun ikke er like rapp i steget lenger, verken i eller utenfor ringen. Hun mistet jo en del pels i høst, i forbindelse med kløe og hudirritasjoner, og den er ikke helt utvokst enda rundt hode og nakke. Det er teoretisk 5 utstillinger jeg kunne meldt henne på før Briardspesialen i pinsen, men jeg har bestemt meg for å droppe alle. I mellomtiden skal jeg være flink til å stille pelsen minst 1 gang i uken. Hun kommer også til å bli meldt på til NKK-utstillingen i Drammen i juni. Lenger tenker jeg ikke foreløpig ;)
Det jeg imidlertid tenker på, er at jeg ønsker meg en ny utstillingshund ;) Håper inderlig at det blir paring og valper etter Wilma og Willy, da har jeg løst den floken helt perfekt ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar