søndag 7. mars 2010

Funderinger


Sitter og funderer på hvilke konkurranser og utstillinger jeg skal dra på med hundene utover våren og sommeren. Luna skal stilles ut, og jeg skal prøve å komme meg i lydighetsringen igjen med Wilma. For å ta det siste først, så kommer jeg nok til å vente til mai før vi konkurrerer offisielt igjen, men forhåpentligvis får vi prøvd oss i uoffisiell sammenheng noen ganger før det.
Jeg ønsker meg også treningskamerater i lydighet, så har jeg nevnt det også..;) Trenger få trent litt mer enn bare den ene gangen i uka som vi er på Toten. Så er det noen som kunne tenke seg å trene sammen med oss, så vil jeg sette stor pris på det. NB: IKKE gjennom hundeklubb!!!!
Når det gjelder Luna, så er det utstilling som står i fokus. Vi skal stille på søndagen i Stangehallen, siden jeg skal på RS i NKK på lørdagen. Fredagen etterpå drar vi til Stavanger, og der skal jeg på utstilling sammen med søsteren min for første gang. Hun skal stille Nora, sin hvite gjeterhund valp. Vi blir i Stavanger en uke, så drar vi hjem på fredag 7 mai. Stopper i Kristiansand på hjemveien for å få med meg NKK utstillingen der lørdag 8.
I mai står selvsagt Briardspesialen på programmet, der blir det antagelig lydighet på Wilma og utstilling på Luna.
Planen var egentlig å stille Luna i Sverige noen ganger i løpet av året, men det er jeg ikke helt sikker på lenger. Målet var å få et CACIB på henne som jeg trenger for å kunne søke FCI om å få CIB -tittelen. Dette er et internasjonalt championat som deles ut uten at hunden har bruksmereritter. Nå er det imidlertid slik at NKK er imot at FCI har opprettet denne tittelen, og de har også protestert til FCI. Det har medført at NKK ikke godkjenner disse titlene per nå, så derfor er jeg litt i tvil om jeg skal prioritere Sverige eller ikke.
Skal ikke legge skjul på at det også er et økonomisk spørsmål når det gjelder å prioritere aktiviteter med de firbente fremover. Jeg er jo tross alt uføretrygda, og det blir man ikke rik av...

2 kommentarer:

  1. Hvor bor dere da??
    (ang Treningspartnere)

    SvarSlett
  2. Hei !
    Svinger en liten tur innom bloggen din :)
    Ja, en kan saktens fundere på hvor og når stille hund.
    Det er utstillinger nok, men som du sier, det koster penger.
    Synes det går en "formue" hver gang en reiser på utstilling.
    Men det blir en livsstil, og en prioriterer gjerne hobbyen sin :)
    Ha en fin søndag !
    Hilsen Lilleba på Rusk og Rask

    SvarSlett