mandag 14. desember 2009

Wilma- valper

Putte




Wilma

Som noen sikkert har fått med seg, blir det forhåpentlig valper etter Wilma neste år.
Kullet blir hos Katarina på Kennel Goblinwalley, der Wilma kommer fra.
Etter at Luna's oppdretter, som egentlig skulle ha kullet, trakk seg fra avtalen vår for noen måneder siden, vuderte jeg lenge om jeg skulle ha et kull på henne selv. Men ettersom helsen min er som den er, og huset jeg bor i er såpass lite, kom jeg frem til at det var en veldig bra løsning å la Katarina ha kullet istedenfor å ha det selv.
Det viste seg at Katarina hadde funnet en veldig interessant hanhund som hun mente ville passe bra til Wilma, og vi ble veldig glade da vi fikk klarsignal til å bruke ham om han ble godkjent som avlshund i Finland, som er hans hjemland. Øyelysningen, som de må ha i Finland var i orden, og nå i kveld fikk jeg vite at DNA-testen som de må ha i forbindelse med nattblindhet i Sverige også var i orden. Så nå er det ikke lenge til at dette valpekullet også ligger ute på valpehenvisningen til den svenske briardklubben. Jeg tror Putte eller Catweazle Aux Pattes Velues, som er hans fulle navn, kommer til å passe veldig godt som WIlma's "date". Sånn som han blir beskrevet, virker det som om han og Wilma har mye av den samme herlige mentaliteten, som tross alt er det absolutt viktigste når det gjelder våre firbente. Eksteriørt har jeg også tro på at det kan bli riktig bra. Med veldig bra fawnfarger i flere generasjoner bak Putte, er det også håp om at denne kan bli riktig bra.... Så håper jeg bare at noen av disse valpene havner i Norge, slik at kvaliteten på rasen vår stiger ytterligere her til lands også...;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar