mandag 14. desember 2009

Maskeløs....

For et par uker deltok jeg i en samtale som handlet om masker. Dette med at de fleste av oss nesten alltid har på oss en maske når vi omgir oss med andre. Vi sier at vi har det bra for eksempel, når vi egentlig har det helt forferdelig..... Vi kan late som vi er enige i et eller annet, som vi kanksje er helt uenige i.... Ja, dere forstår sikkert hva jeg mener... Selv har jeg store problemer med å bære den masken, ja jeg er vel for det meste maskeløs... Derfor er for eksempel spørsmålet "Hvordan står det til ? " et av de verste spørsmålene jeg får. Siden jeg er en ærlig person, har jeg store problemer med å si at jeg har det bra, når jeg kanskje har en helt forferdelig dag.. Derfor har jeg også store problemer med å late som om at ting er helt i orden, når de ikke er det...
Dessverre har min måte å være på også sin pris. En alt for høy pris, tenker jeg ofte. Bare i dette året som snart er over, har den ført med seg mye som ikke har vært hyggelig. Jeg har for eksempel måttet trekke meg fra de vervene jeg hadde i en lokal hundeklubb, noe som fremdeles gjør vondt. Jeg har også mistet kontakten med flere venner, eller som jeg iallfall trodde var venner. Et vennskap av nyere datosom jeg håper det skal være mulig å reparere, et annet som strekker seg over flere år som har blitt ødelagt av mer enn dette....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar