onsdag 30. desember 2009

Valgets kval.....

I morgen forfaller regningen på medlemskapet i NKK. I tillegg til å være medlem i Norsk Briard Klubb, er jeg også medlem i både Gjøvik Hundeklubb og Hamar & Omegn Hundeklubb. Uten å være aktiv i noen av dem. Etter at jeg følte meg presset ut av GHK (dette er MIN oppfatning) tidligere i år, valgte jeg å beholde medlemskapet i allfall ut året. Når det gjelder HOHK har jeg vært medlem litt til og fra i årenes løp, men vel ikke vært på treningsplassen deres på flere år. I år var jeg med på noen få sportreninger sammen med noen derfra helt i begynnelsen av sesongen.
Men så er det sånn at jeg trenger å være medlem i en lokal hundeklubb, og da er det ikke nok å melde seg inn i lokalavdeling av en raseklubb. Dette henger sammen med styrevervet jeg har i NKK region Hedmark/Oppland. For å sitte der, kreves nemlig dette omtalte medlemskapet. De lokale hundeklubbene sender delegater på regionens årsmøte etter hvor mange medlemmer de har, og det er årsmøte som velger regionens styre. Selv har jeg et år igjen av perioden min som styremedlem, men foreløpig kjennes det ut som om jeg har lyst til å fortsette etter det også, hvis jeg får mulighet til det.... Derfor må jeg altså finne en klubb som det er vits i å være medlem i.... Funderer jo på å droppe både GHK og HOHK, og melde meg inn i Valdres HK istedet. Der er det iallfall noen ivrige og hyggelige folk i styre, som gjør at jeg synes klubben fortjener kronene mine...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar