torsdag 16. oktober 2014

Til tjeneste

Det er ingen tvil om at jeg er inne i en veldig spennende periode i livet, og 2015 kommer til å bli et VELDIG begivenhetsrikt år, på mange måter, Det mest spennende året på svært,svært lenge.
Det er også fylt av ulike merkedager og jubiléer. Neste høst er det for eksempel 30 år siden jeg begynte på folkehøgskolen og dermed endte opp her på Hedmarken - og ikke minst så fyller jeg 50 år. Akkurat det har jeg store problemer med å forstå, men det er en annen historie ;)

Men det som blir det mest spennende er neste års kommune-og fylkestingvalg. Jeg har nemlig stilt meg til disposisjon for partiet - altså Arbeiderpartiet, hvis det skulle være noen tvil om det.
Selv om jeg er arbeidsufør på grunn av fibromyalgi er det ingenting i veien med hodet mitt. Jeg føler behov for å få brukt den mentale kapasiteten min bedre enn jeg får gjort nå, og med det samfunnsengasjementet jeg har, synes jeg politikken er en interessant arena å begi seg inn på.
Nominasjonskomitéene i både fylke og kommune har nå kommet med sine listeforslag, og jeg er med på begge. Fylkespartiet har kommet lengst i sin prosess, der skal vi ha nominasjonsmøte lørdag 1. november. Jeg er foreslått på plass nummer 36, og håper jeg fremdeles er med etter møtet også ;)
I Ringsaker har nominasjonskomitéen foreslått meg på 21. plass i sitt første forslag, og jeg er veldig spent på fortsettelsen ;) Det endelige nominasjonsmøte er mandag 26. januar 2015. Samme dag som moren min fyller 93 år forresten ;)

For å stå bedre forberedt til det som kommer, har jeg tatt noen valg. Jeg har allerede begynt å si fra meg noen forpliktelser, for å ha bedre tid til partiet. Får jeg fast plass i kommunestyret neste år, er det en mulighet for at jeg må kutte ned på flere aktiviteter, men det gjenstår å se. Det er det helsen min som avgjør, og jeg har også gjort noen grep i forhold til den. Har begynt på LDN, lav dosert naltreksjon, en medisin som blir gitt mot blant annet MS og andre autoimmune sykdommer. Er veldig fornøyd så langt, jeg har mye mindre fibro.-smerter enn jeg har hatt på veldig lenge.
Jeg har også endret kostholdet mitt og prøvd å øke aktiviteten min. På 6 uker har jeg gått ned 5,2 kg, og det er jeg kjempefornøyd med. For jeg har ikke vært fornøyd med at vekten min har økt de siste årene, når jeg i utgangspunktet alltid har vært slank. Dette har vært veldig mye enklere å få til enn jeg trodde, det var akkurat det samme som når jeg sluttet å røyke for 11 år siden ;) Planen er å gå ned noen kilo til ;) Jeg går turer med Millie og trener på Grande. Siden slutten av juli har det bare vært en uke der jeg ikke har trent, og det er jeg stolt av. En gang i uka er et must, men tanken er å øke til to - hvis jeg klarer. Foreløpig får jeg ta økt nr 2 som bonus ;)

Men det absolutt største som skjer i 2015, hvis alt går som det skal - er at det endelig blir to hunder i huset igjen. Kajsa er paret og når jeg snakket med Ingela for et par dager siden, trodde hun at Kajsa er drektig. Det betyr at det flytter inn et lakristroll her i slutten av januar :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar