tirsdag 24. august 2010

Ny tittel !!


På fredag reiste Luna og jeg til Sverige. Wilma var levert hos Lisbeth kvelden før, og jeg må innrømme at det var godt å ha bare en hund å konsentrere seg om på turen....;) Men jeg savnet henne også, hun er noe helt for seg selv min lille blonde...;) Fredagens reisemål var Västerfärnebo, der vi skulle overnatte hos Ulrika med familie. Kom frem i 18-tiden, og vi hadde noen hyggelige timer med god mat og masse briard-prat...;) Tidlig lørdag morgen satte vi kursen mot Eskilstuna. Der var det SKK-utstilling, med utdeling av CACIB og reserve CACIB. Luna trengte et CACIB i Sverige for å få en ny tittel, det var det som var utgangspunktet. Hun måtte nemlig ha 4 CACIB i 3 forskjellige land for å få tittelen CIE, som er et internasjonalt show championat. Og hun hadde CACIB i både Danmark og Norge fra før. Å få til dette har vært hovedmålet mitt for 2010, så er det også sagt...;) På forhånd visste jeg at dagens dommer Thord Bystrøm, likte hunder av Luna's type, men man kan aldri være sikker...;) Jeg visste også at Stella som er en veldig fin tispe skulle dit, men at hun hadde nok CACIB fra før. Det betød at om vi sto som nr 2 med Res.CACIB, ville CACIB'et gå videre til oss....;) Så det var ganske mye som sto på spill foran denne utstillingen...;) Det ble en veldig hyggelig dag i Eskilstuna, både resultatmessig og sosialt...;) Det var 10 av 11 påmeldte som møtte, 6 hanner og 4 tisper. Mercan & Ulrika vant åpen klasse med CK, og ble 2 beste hanne med Res.CACIB. I tispeklassen var det kun Stella og Luna som fikk CK. Stella vant, med Luna som nr 2, henholdsvis med CACIB og reserve CACIB. Det ble altså som jeg hadde sett som en mulighet på forhånd...;) Stella's CACIB vil etterhvert gå videre til Luna, og dermed er tittelen i boks....;) Hun blir da hetende N DK UCH NordV-08 CIE Li-Brie's Lady O'Lorien. Det beste med det hele var at jeg stilte henne selv...;)
Kritikken lød som følger : " Feminin tik, uttrycksfull, mörka ögon, välburna öron, bra hals,välkroppad, nogot mjuk rygg, markerat forbröst, bra vinklar, passe benstomme, bra pels og färg, rør seg nogot trångt bak, kunne vara fastare i fronten. Välvisad"
Dommeren hadde visst også sagt noe om at det var moro å dømme en rase med så mange gode representanter til stede. Det er alltid hyggelig å høre sånt om rasen vi er så glad i....;)
En stund etter at bedømmelsen var ferdig, var det bare å begynne på hjemreisen. Må innrømme at jeg var utrolig stolt både av Luna og av meg selv, særlig når jeg begynte å tenke på alt vi har oppnådd av resultater gjennom årene. Dette var utstilling nr 99....;) Nr 100 blir på Best i Väst....;)
Men dessverre har alt sin pris.... Søndag når jeg våknet ville kroppen og hodet mitt langt fra det samme....;) Kroppen var stiv og støl etter over 100 mil i bil i løpet av 36 timer, i tillegg til hundeutstillingen. Så jeg måtte dessverre melde forfall til runderingstreningen jeg og Wilma skulle delta på søndags ettermiddag. Men forhåpentligvis kommer det flere sjanser....
Å leve med fibromyalgi gjør det faktisk nødvendig å lytte til kroppen noen ganger....;)

2 kommentarer:

  1. Så moro da, Gratulerer !!
    Jo, da jeg kjenner den følelsen når det går bra, spesielt etter at man har reist sååå langt !
    Velfortjent, vakker hund :D

    Beste hilsen Lilleba på Rusk og Rask

    SvarSlett
  2. GRATTIS med alle de fine resultatene den senere tiden - Luna er fin vet du :)
    Det sier seg selv med den nye tittelen ;)
    God bedring.....

    SvarSlett