fredag 29. januar 2010

Super generalprøve

Forrige lørdag dro Wilma og jeg til Toten for å treffe Liv-Tone. Målet var å trene litt før søndagens debut i lydighetsringen. Sant og si har vi ikke fått trent noe særlig siden vi var ferdige med bronsemerket i desember, men jeg hadde bestemt meg for å dra på konkurranse uansett. Og når jeg så hvor bra det gikk på trening, var jeg ganske sikker på at det skulle gå bra i konkurranse også. For på trening var hun mye bedre enn jeg hadde drømt om ,med tanke på hvor lite vi hadde trent. Fri ved foten, innkalling, tannvisning, stå under marsj, enkeltdekk - ja, alt gikk som på skinner.
Så med gode forhåpninger om en god konkurranse, satte vi kursen for Flatebyhallen tidlig søndag morgen. Vi hadde god tid, så det ble tid til både lufting og litt småtrening før alvoret begynte. Det var 45 påmeldte i klasse 1, så dømmingen ble delt mellom to dommere. Tannvisning, fellesdekk, lineføring og fri v/ fot ble dømt av Arild Berntsen, mens Arild Eriksen tok seg av resten. Det var forøvrig en Briard til med i klasse 1. Thea som kommer fra Vivi, med fører oppnådde 164,5 poeng og fikk opprykk til klasse 2. Gratulerer så mye !!
Vi begynte med tannvisning, hvor karakteren ble 8,5. Det var fordi hun brøt sitten, sa dommeren. Siden vi sliter litt med denne øvelsen fordi hun har problemer med å holde seg rolig, var jeg allikevel veldig godt fornøyd. Så var det fellesdekk, som vi egentlig ikke har trent så mye på. Hunden ved siden av reiste seg opp, men Wilma ble heldigvis liggende. Karakteren her ble 9, noe som jeg er superfornøyd med..;)
Men så begynte det å klabbe....;) På lineføringen merket jeg at jeg stivnet og Wilma fikk nok ikke den støtten fra meg, som hun trenger....;( Vi kom oss igjennom øvelsen med 5, men på fri v/foten gikk det enda verre, så dommeren hadde nok ikke anet valg enn å gi oss 0....;( Hun hang ikke med meg i det hele tatt, det var akkurat det samme som å se Luna når hun fikk 0 på samme øvelse ved en tidligere anledning. Så det er bare å gå i seg selv, og prøve å finne ut hva JEG gjør feil.....;)
Resten av øvelsen ble dømt i ringen ved siden av, og vi begynte med 0 på dekk fra holdt. Vi gjennomførte øvelsen, men jeeg tror vi fikk 0 fordi jeg tok litt for hardt i for å få henne til å gjøre øvelsen. På innkalling fikk vi 8,5 og dommeren kommenterte at dette var en bra øvelse...;) På stå under marsj fikk vi 6,5 - der tror jeg han trakk for litt småtteri her og der...;) Til slutt ble det 0 på hopp over hinder, der gikk hun utenom hinderet. Men dommeren ba meg om å la henne oppe en gang til for at hun skulle få en positiv opplevelse - og da hoppet hun selvsagt over...;) Den samlede poengsummen ble da 88 poeng.
Skal ikke stikke under en stol at jeg var veldig skuffet når konkurransen var over. Og sant å si var jeg flau også....:) Flau over å ikke ha prestert bedre, når jeg vet hvilken kapasitet som ligger der. Særlig hos Wilma...;) Men på en annen side kan jeg vel ikke vente annet, med tanke på hvor lite vi har trent.... Så da er det bare å krumme nakken og stå på videre , for både Wilma (tror jeg) og jeg synes det er moro med Lydighet...;)

3 kommentarer:

  1. Artig å se du er tilbake i Lp-ringen :) Trening gjør mester vet du, så bare keep up the good work :)

    SvarSlett
  2. ...og forresten, den nye bloggen din er kjempefin! :)

    SvarSlett
  3. Heisann! Fant plutselig veien til bloggen din via Isabella sin blogg :) Så gøy å se at du og Wilma konkurrerer da! Ikke noe å bry seg om at det ikke blir så høye poengsummer i begynnelsen - det tar tid å skaffe seg konkurranserutine. Ønsker deg lykke til på neste forsøk - kanskje vi ses ved lp-ringen snart :)

    SvarSlett