tirsdag 19. januar 2010

Pels....

Her i huset står pelsen til jentene i sentrum for tiden.... Som noen allerede vet, har pelskvaliteten til Luna sldri vært noe særlig bra. Den har vært alt for myk i forhold til det som er ønskelig for rasen. På utstilling er noen dommere mer opptatt av dette enn andre, så det hr nok noen ganger hatt betydning for resultatet. Særlig i gruppen tror jeg dette har vært avgjørende et par ganger når vi ikke har blitt plassert. Derfor bestemte jeg meg for å ta tak i saken, og siden i høst har Luna gått på spesialfor for hud & pels. Hun har brukt Royal Canin's Skin Support som jeg kjøper hos veterinæren. Det koster 550 kr for 10 kg,så det er ingen billig fornøyelse. Men det er utrolig morsomt å se hvor bra det virker. Luna har fått en pelskvalitet som jeg må innrømme er MYE bedre enn jeg trodde på forhånd..... Så da er det kanskje dumt å slutte med utstilling.....;)
Også Wilma sin pels er et spenningsmoment for tiden, men da tenker jeg på fargen. Hun har vært altfor lys lenge, men nå begynner fawnfargen virkelig å komme tilbake. Skal bli SÅ spennende å se hvordan hun blir til slutt....

3 kommentarer:

  1. Har Wilma også gått på spesialforet ?
    Spennende, da, å oppleve det på "egen pels", så og si.

    Hm.. kanskje noe for pudlene også ...

    Ha en fin kveld !

    Beste hilsen Lilleba på Rusk og rask

    SvarSlett
  2. Nei, Wilma har ikke gått på spesialfor. Hun bruker RC Sensible...

    SvarSlett
  3. Hei. Er det her det skjer :) Har vært på den andre bloggen jeg se, men da vet jeg jo det :)Takk for hilsen i gjesteboken min.
    Vi sees rundt ringen,Nina ;)

    SvarSlett