mandag 24. september 2012

Millie


Jeg har i de siste par årene vært på utkikk etter ny utstillingshund, og jeg hadde bestemt meg for at jeg aller helst ville ha en svart briardtispe.Planen var opprinnelig å beholde valp, hvis det ble valper etter Wilma ELLER å kjøpe, eventuelt bli forvert hos kennel Li-Bie. Men av ulike årsaker har dette ikke blitt noe av.  Tidligere i år fikk jeg høre at Ingela på kennel Woodlooks skulle låne inn NUCH Berger La Motte's Chanti (Svea), og pare henne med NUCH Woodlooks Just A Giggolo (Lennox),og da paringen var foretatt, var jeg raskt ute og bestilte valp. Begge foreldrene er veldig bra både eksteriørt og mentalt, så for meg er dette en drømmekombinasjon. I tillegg er det både morsomt og interessant at Millie er i slekt med både Luna OG Wilma. Svea- mammaen har samme far som Wilma, så de er altså halvsøstre. Lennox- pappaen sin bestefar ( på morssiden) heter Li-Brie's Bilbo the Brave (Bajas) og er Luna's kullbror.
Noen dager før termin fikk Ingela en følelse av at det var noe som ikke stemte med Svea. Gudskjelov dro hun fort til veterinær, og reddet dermed livet til både Svea og de 4 valpene som vokste opp. De ble forløst ved hjelp av et hastekeisersnitt, og Svea ble veldig redusert. Såpass ar hun ikke ville vite av valpene sine i det hele tatt, så den første tiden måtte de derfor flaskemates flere ganger i døgnet. Når Ingela ringte til meg første gang etter fødselen var valpene 6 dager. Jeg ble kjempeglad da hun sa at det kom til å bli valp på meg hvis de vokste og utviklet seg sånn som valper skal. Heldigvis hadde hun Kajsa hjemme som på nesten mirakuløst vist tok på seg rollen som fostermor. Veldig ung, men sammen med valpene oppførte hun seg som hundemødre skal. I etterkant fikk jeg også vite at hun begynte til og med å produsere melk til dem bare etter en uke eller to. Når de var 4 uker gamle, fikk jeg en ny telefon og beskjed om at nå så det så bra ut, så det var bare å komme og hilse på. Så på dagen 5 uker gammel, fikk jeg hilse på Millie for første gang. Hun var allerede plukket ut til meg, og jeg hadde allerede sett på bildene på Facebook, at det var noe helt spesielt med den unge damen. Møtet kan bare beskrives som kjærlighet ved første blikk ;) I de 3 ukene som gikk frem til jeg skulle hente henne, hadde jeg heldigvis en del å gjøre, så tiden gikk fort. Blant annet var jeg en uke i Stavanger for å besøke familie og venner.
Onsdag 19. september dro jeg til Torsby, for endelig å få henne med hjem. Og når valpene kom inn på kjøkkenet etter at jeg kom, kom alle for å hilse. Men det var en av dem som absolutt skulle opp i fanget mitt, og det viste seg å være Millie. Akkurat som hun kjente meg igjen fra 3 uker tilbake ;)
 Jeg er veldig takknemlig for at Ingela vil selge Woodlooks Madonna AKA Millie til meg !


2 kommentarer:

  1. Så godt at alt ordnet seg, og at det ble valp på deg! Gratulerer så mye! Kos deg masse med søte Millie, og de voksne!

    SvarSlett
  2. Koselig å lese historien bak valpen.
    Gratulerer så mye !

    SvarSlett