tirsdag 26. juni 2012

Nye tanker

Det er vel ingen hemmelighet at jeg er en dame som tenker mye ;) Alt for mye egentlig, det er jeg fullt klar over.......;) I det siste har tankene kretset mye omkring hva slags liv jeg lever. Og hvordan jeg ønsker å leve. Og det har slått meg at jeg faktisk er en ganske sosial person. Mye mer sosial enn det jeg får anledning til å være slik hverdagen er nå. Trives fremdeles godt i mitt eget selskap, men livet bør faktisk ikke tilbringes alene. Derfor har jeg kommet frem til at det kanskje er på tide å gjøre noen drastiske endringer i livet, før jeg blir for gammel ;) Er ikke så sikker lenger på om jeg ønsker å tilbringe resten av livet her på Hedmarken, kanskje det er på tide å sette kursen nærmere Stavanger ???? Vet iallfall at der har jeg venner, det har jeg funnet ut i løpet av 2011 & 2012. Og det betyr utrolig mye for meg. Familien er jo også der, selv om jeg har masse familie også på østlandet, som jeg håper å bli kjent med etterhvert ;)
MEN det er IKKE aktuelt å flytte til selve Stavanger, og det av flere grunner. For det første er Stavanger en STORBY, og jeg er ikke byjente lenger - jeg må bo på "landet". For det andre er prisnivået skyhøyt i oljehovedstaden, og det er umulig for meg som er enslig og minstepensjonist å komme inn på boligmarkedet.
Jeg skal ikke kjøpe bolig, men er på utkikk etter et eldre lite hus som er til leie, helst over lang tid.
Dette er et prosjekt som jeg innser kan ta en del tid, men jeg har det ikke travelt.
Stedet bør ligge innenfor en kjøretid på maks 2 timer til Stavanger. Er det noen som har noen forslag på fine steder å slå seg ned, mottas disse med stor takk !

3 kommentarer:

  1. *Kremt* - Klepp er jo ingen dum plass? ;)

    SvarSlett
  2. Har vært på FINN.no for å sjekke litt ;) Med de prisene det er på leie av boliger, ser det nok ut som om dette bare blir med tanken ;) Men det er lov å drømme litt ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Etter noen dager "modning" står det fremdeles klart for meg at jeg ønsker å flytte nærmere fødebyen ;) Og det kan nok hende det lar seg gjøre også ;) Må bare ta tiden til hjelp og finne det riktige stedet og det rette tidspunktet ;)

      Slett