onsdag 12. mai 2010

Hektiske uker

Her har det vært noen hektiske uker, så det har blitt liten tid til å oppdatere bloggen. Men jeg skal prøve å oppsummere litt ihvertfall av det som har skjedd.
Helgen 24 og 25 april går trasisjonen tro Stange-utstillingen av stabelen. Lørdag 24 var det også Representantskapsmøte (RS) i Norsk Kennel Klub, og jeg var nødt til å dra dit siden jeg var valgt av årsmøte i region Hedmark/Oppland til å representere den. Dette synes jeg faktisk var ganske morsomt å være med på, og litt artig var det også å være med i tellekorpset som måtte i aksjon ved avstemninger. Bortsett fra at det ble litt travelt i lunsjen for da måtte vi først telle opp stemmer etter en avstemning før vi hadde under en halvtime på å få i oss mat, før møtet skulle fortsette. Jeg hadde med meg hundene i bilen, og de måtte også få seg en luftetur. På vei hjem fra Lørenskog stakk jeg innom utstillingsområde ved Stangehallen for å hilse på mine gode venner Anne-Margrethe og Eivin m/Diva. De ga meg en oppdatering på hva som hadde hendt på dagens utstilling, og så var det bare å sette kursen hjemover for å gå i gang med pelsstell på Luna. Vi stilte på søndagen, men det var ingen suksess. Når ikke Luna engang fikk CK, må jeg innrømme at jeg ble sur...;) Med en hund som er så høyt premiert og som man vet er så bra som henne blir det helt feil å ikke gi henne det. Men humøret ble fort bedre, det var en veldig hyggelig dag på Stange. Traff masse kjentfolk og tilbrakte dagen sammen med gode venner - det er det som er sjarmen med utstilling...;) Og at Boss vant gruppen gjorde det jo bare enda bedre...;)
Torsdag 29 april var det tid for å dra på lydighetstrening med Wilma. Det var bra vær så vi trente ute. Og for en trening det ble ! Kan ikke huske at Wilma har fungert så godt før noengang...;) Lineføringen satt som et skudd, innkallingen likeså og både tannvisning og fellesdekk var bortimot perfekt...;) Jeg var superfornøyd og ble mer tent på tanken om å konkurrere igjen....;)
Fredag 30 april pakket jeg bilen og reiste til Stavanger. Det var utstilling på Orre søndag 2.mai. Der stilte jeg først Luna, som fikk CK og ble 2 Beste Tispe. Ikke helt fornøyd siden både jeg og flere med meg mener at Luna er bedre enn hun som vant. Tispen som slo oss ble forøvrig BIR, men ikke plassert i gruppen. Vi stilte ute for første gang i år, det var godt. Været var fint men det blåste nordavind, så det var en kald fornøyelse. Etterpå stilte jeg Nora som er min søsters hvite gjeterhund på ca 7 måneder. Dette var hennes første utstilling og med lite trening synes jeg det gikk bra. I rase-ringen stilte vi inne. Da gikk det bra å stille henne opp, men når vi løp synes jeg hun kom litt for langt foran meg. Hun fikk en veldig fin kritikk og ble BIR-valp. Gruppebedømmingen var ute, og da gikk det mye bedre å løpe med henne, men jeg slet mer med å få stilt henne opp. Hun var veldig opptatt av å finne Sissel tror jeg, så hun klarte ikke helt å konsentrere seg om meg...;) Så vi ble ikke plassert i gruppen. Men det var morsomt å stille henne, jeg ser det som en utfordring for min egen del å stille andre hunder enn min egen...;)
Jeg hadde noen hektiske dager i Stavanger med alt for mye å gjøre, så jeg var sliten når jeg pakket og vasket hytta på fredag 7 mai for å dra til Kristiansand. Når jeg kom til Hamre Familiecamp tidlig fredag kveld, traff jeg Lisbeth og Siri og det var tid for årets første grillmåltid. Vi hadde oppmøte kl 11 lørdag, men jeg tror klokka var rundt halv ett før det var Briardens tur i ringen. Når jeg så bedømmelsen hanhundklassen og særlig da Willy kom ut uten CK og Boss "bare" ble 2, beste hanhund begynte jeg å lure på om det egentlig var vits i å stille Luna i det hele tatt....;) Men heldigvis skulle Lisbeth i ringen med henne og det gikk jo SUPERT...;) Hun ble beste tispe med CACIB og jammen slo hun til med BIR også...;) Når rasen var ferdig ved halv to -tiden var jeg spent på om Lisbeth kunne ta henne i gruppen, og jeg ble veldig glad da hun kunne det....;) Vi brukte ventetiden blant annet på å ta bilder, og som vanlig slo Siri til med noen riktige perler...;) Vi er utrolig heldige som har en så flink fotograf i vår nærhet..;) TUSEN TAKK SIRI !!
Forberedelsene til gruppefinalen ble litt hektisk, så jeg var spent hvordan det ville gå. Det var samme dommeren i gruppen som i rasen, så det var enkelte som var skeptiske til om det ville bli noen plassering. Luna viste seg kjempebra i den store ringen, det virker som om hun trives mye bedre der enn i rase-ringen...;) Dommeren plukket ut 6, men skulle plassere 4. Jeg ble kjempeglad da Luna ble plassert som 3.BIG. Må innrømme at det var en spesiell følelse da navnet på hund og eier ble lest opp over høytaleranlegget....;) Det er første gang at Luna blir BIR på en internasjonal NKK utstilling nemlig og attpåtil gruppeplassert...;) TUSEN TAKK til Lisbeth som bidro til at dette ble et av høydepunktene i Luna's lange og fantastiske utstillinskarriere så langt...;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar